Τρίτη 19 Απριλίου 2016

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης-Το σχέδιο για την επόμενη ημέρα


«Η μουσική είναι η τελική αντίσταση  στη βαρβαρότητα»

Με κύριο πρόταγμα τη θέση ότι η μουσική, ως η πιο αφηρημένη μορφή της τέχνης, συνιστά την τελική αντίσταση στην πολιτισμική εξουδετέρωση και τη βαρβαρότητα, ο Νικήτας Μυλόπουλος παρουσιάζει σήμερα σε συνέντευξή του, που δημοσιεύεται στην
Εφημερίδα των Συντακτών, τα σχέδιά του για την επόμενη ημέρα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. 
Ο νέος πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΜΜΘ τονίζει ότι τρεις είναι οι κύριες προκλήσεις για τον μεγαλύτερο πολιτιστικό οργανισμό της Βόρειας Ελλάδας: η έμφαση στην εξωστρέφεια, η ανάπτυξη νέων συνεργασιών και η ανάδειξη της λαϊκότητας μέσω της ποιότητας. 

Μιλώντας στον δημοσιογράφο Απόστολο Λυκεσά, ο κ. Μυλόπουλος σημειώνει ότι, μετά τις πρόσφατες αλλαγές, η διοίκηση και η καλλιτεχνική διεύθυνση του ΟΜΜΘ αποτελούνται πλέον από τους καλύτερους μουσικούς της Θεσσαλονίκης με τον ίδιο ως επικεφαλής αυτής της ομάδας.

«Δεν είμαστε "ξενοδοχείο" για ξένους»


«Το Μέγαρο Μουσικής δεν μπορεί να είναι μόνον "ξενοδοχείο" ξένων παραγωγών», υποστηρίζει ο κ. Μυλόπουλος και προσθέτει: «Η πρόκληση είναι να βρούμε τους τρόπους που θα διευρύνουν τον δημιουργικό  ρόλο του Μεγάρου Μουσικής στην πόλη, ώστε να γίνει θεσμός ανατροφοδότησης της καλλιτεχνικής πράξης. Για να γίνει αυτό, πρέπει να συνεργαστούν οι μουσικοί θεσμοί της πόλης (ΚΟΘ, ΣΟΔΘ, Ωδείο) και να αναλάβουν διευρυμένο ρόλο σε σχέση με την εκπαίδευση του κόσμου».

«Να ανοίξει στην πόλη!»

Σύμφωνα με τον ίδιο, επιβάλλεται να ενταθεί η εξωστρέφεια του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (ΟΜΜΘ) με συνεργασίες με άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς και αυτή η εξωστρέφεια πρέπει να διατρέξει όλο το σώμα του πολιτιστικού φορέα, «ώστε να ανοίξει στην πόλη, τόσο ως οργανισμός όσο και ως χώρος, να γίνει η συνέχεια της βόλτας στην παραλία, να ενταχθούν στο πρόγραμμά του εξωτερικές εκδηλώσεις με καλλιτέχνες δρόμου, θερινό σινεμά και θέατρο».
Ο νέος επικεφαλής του ΟΜΜΘ επισημαίνει επίσης ότι το Μέγαρο Μουσικής καλείται να ανατρέψει τα στερεότυπα της απλοϊκής και τυποποιημένες τέχνης, φτιαγμένης για καταναλωτές, μιας τέχνης δίχως μνήμη και σκέψη, και να αυξήσει τη λαϊκότητά του με εκδηλώσεις προκλασικής, κλασικής και πειραματικής, πρωτοποριακής μουσικής.
Το στοίχημα
«Όσο κι αν φαίνεται οξύμωρο, αυτό είναι το στοίχημα. Να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ Μεγάρου και "λαού", μαθαίνοντας στον κόσμο να ακούει και να μην υποκύπτει σε δημοφιλείς εκδηλώσεις με εμπορικά κριτήρια», καταλήγει ο κ. Μυλόπουλος στη συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών».
Σημειώνεται ότι ο Νικήτας Μυλόπουλος είναι καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Σπούδασε στο ΑΠΘ και έχει συμμετάσχει στην εκπόνηση πολλών ερευνητικών έργων, στα περισσότερα εκ των οποίων είχε την επιστημονική ευθύνη. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου